2010. szeptember 13., hétfő

Dal sal

A nyári nagy melegben nem nagyon van kedve az embernek bográcsozni. No de amint beköszönt az ősz, máris szívesebben rakunk tüzet és melegszünk mellette. Még egy kis eső sem szabotálhatja, ha egyébként száraz helyen tartjuk a tűzifát. (Emlékszem mikor egy táborozás alkalmával azt a feladatot kaptuk, hogy 5 napi esőzés után gyújtsunk méteres tüzet abból, amit az erdőben találunk. Kaptunk hozzá 3 szál gyufát, de megoldottuk...)Most egyszerre áztattam be éjszakára sárga borsót, azuki babot és lencsét. Mindegyikből 1 decit. Lehetne ezt cizellálni, hiszen a sárga borsót és a lencsét is elég lenne néhány órán át áztatni, de együtt is elférnek az edényemben és legalább összeszoknak.
A bográcsban olajat hevítettem és megpirítottam rajta egy felaprított nagy fej hagymát. Fokhagymapréselővel nyomtam bele egy kb. 3-4 centis gyömbér darabot, három gerezd fokhagymát, két kisebb chili paprikát felaprítva, egy teáskanál kurkumát és két nagyobb paradicsomot, ugyancsak darabolva.
Mikor kicsit összeszoktak (néhány perc alatt megvolt), hozzáadtam a hüvelyeseket és addig főztem míg mind meg nem puhult. Csak a vége felé sóztam és kevertem hozzá 2 evőkanál vajat és ugyanennyi tejfölt.
Természetesen konyhában is elkészíthető, mint minden bográcsos étel.
...de szabadban mindig finomabb lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése