2012. május 23., szerda

Túró golyók


Kiindulási pont: a Túró Rudi egy egészséges(nek beállított) finomság. A valóság - legalábbis az én ízlelőbimbóim és gyomrom szerint - borzasztó távol van ettől. És sajnos ezen az sem segít, ha nem a pettyes csomagolásút, hanem a többek szerint messze jobbat - kézműves sajtokat, joghurtokat gyártó cég terméke - kóstolja a gyanútlan, kevés cukrot kedvelő fogyasztó.
De mit tegyen az ember, ha gyerekkorából úgy rémlik fel, hogy T.R. finom??? Mit tegyen, ha enné szívesen, de nem ezeket a tömény cukor-bombákat?
Mi sem egyszerűbb! Készítsük el itthon! Fogtam egy pettyes csomagolást, átböngésztem az összetételt és nekiugrottam.


Ugyebár kell bele túró. Tapasztalatom szerint ehhez a projekthez a 250 grammos fém kocka csomagolású túró elég apró szemű - nekem így könnyebb volt, hogy nem kellett turmixolni, csak villával törni-keverni. (Én most a trikolor csomagolást választottam.)
Ehhez a mennyiséghez adtam 25g házi vaníliás cukrot, 1 kikapart vanília rudat is, 25g vajat és egy citrom lereszelt héját. Homogén masszává dolgoztam össze, majd a hűtőbe tettem, hogy könnyebben formázható legyen.
Amíg pihent, vízgőz felett felolvasztottam 140g 60%-os csokit. Hosszú ideje Tibit használunk sütős célokra - bevált. (Normál étkezésre 80%-os Green&Blacks a befutó, de azért elég drága Rudi lenne abból...) A csoki mellé tettem 25g vajat és 1 evőkanál vizet. Alaposan átkevertem, de nem találtam elég hígnak egy mártogatáshoz, így még egy kanál vizet adtam hozzá. Életemben először készültem ilyen fajta bevonásra, így óvakodtam a sűrűbb masszától.
A túróból kis golyókat formáztam, és két kiskanál segítségével gyorsan megforgattam a csokiban. A fent leírtakból nekem 22 darab golyó lett, de ez nyilván ízlés dolga, ki mekkora golyókat készít. Sütőpapíron, mélyhűtőben dermesztettem, majd jól záródó dobozba került és a hűtőbe. Arról még nincs tudásom, hogy mennyi napig áll el, mert igen gyorsan fogy. :)


Azóta készült egy második verzió is, ahol a túróba rakott vajat darált keksszel, a vaníliás cukrot mézzel (nem mértem mennyi) helyettesítettem. Ez sokkal kevésbé tömény - gyanítom, a vaj a ludas, de azt még a pettyes csomagolásról okoskodtam ki -, jobban fogyasztható. Ki fogom próbálni még a keksz+vanília kombót is, mondjuk holnap...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése