2015. március 22., vasárnap

Mákos tészta

Mákos tésztát sokféle képen lehet készíteni...

Mondjuk én csak egyre emlékszem gyermek koromból:
kifőtt tészta megszórva cukros darált mákkal

Na neee!!!
Ezt több okból sem.

Van most egy olyan hullám nálunk, hogy főzünk a csimotáinknak tradicionálisan gyerekeknek szánt ételeket.
A tejbegrízt mindketten határozottan elutasították.
Én teljesen megdöbbentem, mert azt hittem, hogy ez az, amit minden gyerek biztosan szeret.
Hát nem?
Láttál már olyat, hogy egy gyerek nem szereti a tejbegrízt? A mieink megkóstolták, és egyértelműen kijelentették, hogy ezt nem eszik meg.
Természetesen megkóstoltam, hátha valami nem stimmel vele. Egyszerűen tökéletes volt. Pont olyan, mint gyermekkoromban. Megettem, majd magzatpózban elgügyögtem még pár órát.

A mákos tésztánál már eldöntöttem, hogy nem kockáztatok az eredeti prosztó kajával.

A tészta kifőzésével ne variálj sokat! Tartsd be a zacskóján feltüntetett főzési időt!
Mákos tészta főzésénél dobj még egy marék mazsolát a vízbe.

Miközben melegszik a tészta főzővize, kezd el lepirítani az egész mákot. Ezt ugyanúgy tedd, mintha bármilyen más olajos magot pirítanál, mondjuk szezámot vagy szotyit. Tehát szimplán egy száraz serpenyőben eleinte kevesebb, majd egyre több kavargatás mellett, tűz fölött pirítsd meg, amíg kellemesen illatozni nem kezd. Ha véletlenül túlszaladnál, és az illatok már az égett tartományba csúsznak át, akkor dobd ki, és kezd elölről! :)
A mákot a lepirítás után se daráld, maradjon egészben!
Igen, jól olvastad, darálás nélkül fogod megenni.
A lepirított mákhoz add hozzá az apró darabokra feldarabolt almát, a darált fűszereket (fahéj, szegfűszeg), a reszelt citromhéjat, a szilvalekvárt és a mézet. Ha sűrű lekvárt használsz, akkor érdemes pici vizet locsolni alá vagy tejszínt is használhatsz, hogy kicsit hígabb legyen a szósz.
A szószt főzd össze pár percig, míg a tészta megfő. Szűrd le a tésztát, és keverd össze egy serpenyőben a mákos szósszal.

Jó étvágyat gyerekek! :)

Hozzávalók:
300 g tészta (fodros kockától a farfalléig bármi)
70 g egész mák
1 marék mazsola
1 db alma apróra vágva
1 dl szilvalekvár
3 kk méz
1 citrom lereszelt héja
1 kk darált fahéj
3 db szegfűszeg (darálva)
pici víz vagy tejszín

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése