2010. január 29., péntek

Grúz saláta

Találtam egy remek alternatívát a török padlizsánsaláta mellé. Ezt még azoknak is bátran ajánlom, akik egyébként nem igazán szeretik a tojásgyümölcsöt. A szósz ugyanis mindent visz!
Ehhez - mint a képen is látható - hosszában vágtam fel a padlizsánokat úgy 1 centis szeletekre. (Nagyobb méret esetén természetesen ugyanolyan jó, ha keresztben vágjuk.) Papírtörlőre tettem, és kissé lesózva hagytam állni fél órát, hogy kissé levet eresszen.
Egy serpenyőben lepirítottam a szeleteket, úgy hogy mindkét oldaluk aranybarna legyen.
Ennyi dolgom volt csak a padlizsánnal.

És akkor egy másik dolog az öntet:
Lepirítottam egy teáskanálnyi koriandermagot. Utána egy rézmozsárban összezúztam úgy 3 evőkanálnyi (már előre összevágott) petrezselyem, ugyanennyi (ugyancsak aprított) bazsalikom és zöld koriander társaságában. Ehhez préseltem még 2 gerezd fokhagymát és megkínáltam egy pici őrölt chillivel. Az összes fűszert elkevertem egy fél pohár joghurtban, és persze egy kis só is került bele.
Az egy gyümölcsből kihámozott gránátalma szemek felét egy szűrőn átpréseltem, úgy hogy csak a lét fogtam fel, és ezt is bele kevertem az öntetbe.
A sült padlizsánokat lelocsoltam a szósszal, és még szórtam rá egy kevés sértetlen gránátalma szemet díszítés gyanánt...
Íme:
Az öntet természetesen más zöldséggel is működik, de talán a padlizsánhoz illik legjobban ez a savanykás hangulat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése