2010. november 2., kedd

Nyári emlék

Jócskán megkésve, de közzé teszem ennek a tejes pitének a receptjét. Francia találmány, ők clafoutisnak hívják. Habkönnyű, így tényleg nyári csemege, de szerintem morózusabb őszi napokon is elkészíthető eltett nyári gyümölcsből, akár aszaltból, befőzöttből vagy fagyasztottból.
Ez nekünk friss sárgabarackból készült, még a nyáron.
Hozzávalók:
3 tojás
100 g vaníliás cukor
csipet só
150 g liszt átszitálva
3 dl tej (minél zsírosabb, annál jobb)
2 dl tejszín
2 marék kisebb kockára vágott sárgabarack
néhány kocka étcsoki felaprítva
1 marék mandulalapocska

A tojásokat  a vaníliás cukorral egy nagy tálban habosra kevertem, majd apránként hozzáadtam a lisztet és a folyadékokat. A vaníliás cukor mellesleg 
házilag könnyen előállítható, ha cukorba feldarabolt vaníliarudat dugunk, és nyugton hagyjuk pár hétig.
Picit megsóztam és sütőpapíros piteformába öntöttem. Nagyon híg a tészta, kicsit ijesztő, de a tejes pite ilyen, kisülve is selymes az állaga. Az eredeti recept persze kivajazott, kilisztezett formát mond, de be kell valljam: nem szeretem azt a pepecselést valahogy. Ráadásul nekem sokszor úgy is odatapadt anno a tészta.
Megszórtam a sárgabarackkockákkal, a csokival és végül a mandulalapocskákkal.
190 fokra előmelegített sütőben kb. 40 perc alatt megsütöttem (tűpróba).
Hidegen, melegen egyaránt finom.

Ha meggyel készítenéd, gondolj egy pici morzsára, a meggy leve miatt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése