2012. július 26., csütörtök

Komatál a zöldkosárból


Tudjátok, mi a komatál? Szerintem egy csodálatos lehetőség, hogy törődéseddel örömet szerezz. Mehet gyermek születésekor, hogy az anyuka pihenni tudjon és a babájára figyelni, de akár egy betegségkor is jól jöhet a szerető figyelem a barátok - komák - részéről. Van a faluban, a közösségünkben egy anyuka, aki valamilyen csodás módon mindig tudja, ha baba születik a faluban, vagy a közelben. Ilyenkor felizzik a közösség levelező rendszere, és gyűlnek a családok, hogy finomságokkal örvendeztessék meg az újdonsült családot. Mindenki vállal egy napot, és annyival többet főz a családjának, hogy abból adjon komatálat. Ilyen egyszerű - és mekkora öröm!
Mi ezúttal nyári céklával töltött mángoldot készítettünk, mivel a családnak fontos volt, hogy bio alapanyag legyen, mi pedig jó sok mángoldot kaptunk azon a héten. Ez a remek zöldség még most is szedhető, így bátran ajánlom kipróbálásra! A cékla pedig az előző heti kosárból maradt és várta, hogy bekebelezzük.


Hozzávalók 6 személyre:

12 mángold levél
2 közepes fej nyári cékla
1 csokor újhagyma
3,5 dl zab
1-2 gerezd fokhagyma
oliva
szezámmag
római kömény
fahéj
curry




A mángold szárát levágtam, eltettem. A leveleket folyó víz alatt megmostam. (A szárát remekül fel lehet használni egy szerzetesek eledeléhez mondjuk pak choi helyett.)
A zabot a préselt fokhagymával és sóval feltettem főni egy kis vaslábosban.
A céklákat meghámoztam, lereszeltem. Az újhagymákat pucoltam, felkarikáztam és kevés oliván a céklával összepároltam. Sóztam, fűszereztem és megszórtam szezámmaggal.
Mikor a zab elkészült, picit hagytam hűlni, majd a képen látható módon egy-egy kupac zabbal és céklával megtöltöttem a mángold leveleket.
A csomagokat olajos tepsibe tettem, pici vizet locsoltam még rá, hogy ne száradjon ki, alufóliával lefedtem.
200 fokon 20 percig pároltam.
Készült hozzá két szósz. Az egyik a koftához használt mákos, a másik pedig amarant levelekből. Ezt is a kosárban kaptuk, amúgy próbaképp, és mivel nagyon kíváncsiak voltunk a saját ízére, ezért egyszerűen csak lepároltuk és olajjal turmixoltuk. Picit a spenótra emlékeztet, kellemes "zöld" íz.
A melegben remekül passzolt az ebédhez Takler idei rozéja - fröccsnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése