2012. július 15., vasárnap

Levendulás keksz


Ez valami pofonegyszerű! Azt hiszem, fair, ha így kezdem... :)
Az ötlet alapja ez: http://www.doterrailloolajok.hu/category/fozes-receptek, csak hát nem hiába vagyok én - én... Már eredetileg sem így készítettem, tekintve, hogy egyrészt nincs itthon lime olaj, másrészt van viszont egy spéci lekvár, amit már rég szerettem volna valami finomsághoz felhasználni.
Aztán Péter javasolt egy levendulás csavart, és lőn! Zseniális...




Hozzávalók:

200 g vaj
250 g liszt
60g vaníliás cukor
1 ek levendula
1 ek citromhéj
2-3 ek gesztenyelekvár
100 g 60%-os étcsokoládé





Így történt: A vajat megszórtam egy evőkanál levendulával és gőzben felolvasztottam. Hagytam állni kicsit, hogy átvegye a levendula ízét a vaj, majd leszűrtem. Benne is lehetne hagyni, úgy is finom, de nekem most ez jött... Aztán összegyúrtam a liszttel, citromhéjjal és a vaníliás cukorral.
180 fokra előmelegített sütőbe tettem 25 percre. Amikor szép aranyszínű lett, kivettem és forrón megkentem a gesztenyelekvárral. Felolvasztottam a csokit és nagy mozdulatokkal rákentem. Pepecselni nem lehet vele, hogy sima legyen, mert felszedi a keksz tetejét a csoki, ahogy tapad. Lehet, hogy hígabb bevonó anyaggal menne, de én komálom ezt a tömény csokoládét. ;)
Hűtőbe tettem amíg megdermedt, majd vegyes formájú sokszögekre vágtam.
Csodálatos levendula aromája lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése