2009. április 6., hétfő

Padlizsános spenótos ragu

Istenien süt kint a nap, a föld kiengedett a fagyból, csiripelnek a madarak és virágzik a sárgabarack. Mit tesz ilyenkor két "friss-paraszt" (2 éve költöztünk vidékre...) ? Kertészkedik! Kertfelásás, kapálás... gazolni nem jó ma, de rendezgetni mindenképp.
Ilyenkor viszont szóba sem jöhet valami túlcizellált, időigényes étel, mert az idő a munkára kell.

A következők voltak kéznél:
két kisebb padlizsán - ez szinte mindig van itthon ;)
befőzött paradicsom,
hagyma és frissen kihúzott fokhagyma (igazából amolyan újhagyma-szerű állapotban volt),
spenót a mélyhűtőben.
Na ezt mind beletettem, és a tetejébe megszórtam tökmaggal is! Igazából ez eléggé hasonlít a Palava nevű afrikai ételre, amit már többször készítettem, és mindig nagy sikere volt - de most előbb leírom ezt a "kutyvászt".

A két kis padlizsánt meg a hagymát felkockáztam és olaj nélkül pirítottam egy serpenyőben. Mikor a padlik megpirultak és kissé összeestek, rádobtam a spenótot és a felaprított új-fokeszt. Pirult tovább, de hogy oda ne kapjon, viszonylag gyorsan rádobtam a paradicsomot (kb. 25-30 dkg lehetett). Reszeltem rá szerecsendiót, picit megsóztam és a tetejére dobtam még az összetört tökmagot.
Ennyi. Barnarizs lett a köret.

Ebéd után pedig vissza a kertbe!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése