2009. április 6., hétfő

Zabpehelykeksz

Ezt a receptet sógornőmtől kaptam, és ici-picit alakítottam rajta, hogy még jobban passzoljon a család ízléséhez. Az eredmény: soha többé hobbitok keksze meg győri zabocskák! Még kirándulásra sem, inkább sütök előző nap egy jó nagy adagot - annyival FINOMABB!!!
Na persze én vajat használok és nem "növényi olajat" és nálam nincs stabilizátor sem - a többi ipari trükkről nem is beszélve... :)

Hozzávalók:
10 dkg vaj
1 dl nádcukor (lehetőleg barna és nem kristály, hanem a masszás!)
2 tojás
vaníliás cukor (nekem házi van: darált barna cukorba dugtunk vaníliát)
3 dl teljes kiőrlésű búzaliszt
1 tk szódabikarbóna
9 dl zabpehely
1,5-1,5 dl mazsola, étcsoki, dió
csipet só
fahéj, szegfűszeg, gyömbér, ánizs ízlés szerinti arányban

A recept a következő:
A vajat a cukorral, vaníliás cukorral, tojásokkal, fűszerekkel kikeverem. Ebbe belekeverem a lisztet, szódabikarbónát, sót. Majd utoljára a pelyhet, mazsolát, csokit, diót. Ezen a ponton már eléggé tömör a massza. Én kézzel szoktam gyúrni, egyrészt mert jól esik, másrészt mert elsőre egy kanalam elhajlott benne... :) Van, hogy dió nem kerül bele, van, hogy csoki nem, de mindenhogy finom! Kanállal szakítok belőle darabokat, golyót formázok és szétlapítom. Sütőpapíron, 200 fokon sütöm pirulásig. (Nekünk elektromos sütőnk van, de nem légkeveréses, ún. "alsó-felső sütés" állásban szoktam sütni.)

5 órai tea mellé kitűnő! Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése