2010. június 20., vasárnap

Sekerpare átgondolva

Határozottan cukor ellenesek vagyunk. Jól látszik ez akkor, ha egy "idegen" sütireceptet először próbálunk ki. Jó eséllyel azzal nyitunk, hogy az előírt cukor mennyiségét igencsak megkurtítjuk. Ezért, ha valaki menthetetlenül édesszájú, mindenképp kalkuláljon azzal, hogy az általam
megadott édesítő adagot emelnie kell.
Ma a klasszikus török sütemény, a joghurtos-grízes készült el "low sugar" módon - és persze némi stiklivel... :)

Így csináltam:
Összekevertem 2 pohár joghurtot 1 pohár nádcukorral (2 kellett volna eredetileg), hozzákevertem 2 tojást, majd 3 pohár grízt. Ehhez adtam 1 pohár lisztet, amibe 2 teáskanál szódabikarbónát tettem. Fahéjjal és őrölt mandulával ízesítettem. Homogén masszává kevertem, és egy kibélelt tepsibe töltöttem. Úgy 2 ujjnyi vastag lett, ez könnyen sül. 160 fokra előmelegített sütőben sütöttem 20 percig, majd P kérésére megkentem házi meggy lekvárral, hogy még savanykásabb legyen. (Ettől mondjuk megszünt "fotó-barát" lenni, így kép nincs!)
Picit még visszatettem, és emeltem a hőt 200 fokra, hogy ne száradjon ki, csak piruljon. Amikor kiszedtem, leöntöttem 2 dl rózsavizes vízzel. (Eredetileg 3 pohár porcukor, 2 pohár víz és 1 kupak rózsavíz keverékéből álló sziruppal kell locsolni. Na AZ cuppogott volna, az tuti!)
Langyosan szeleteltem és remek uzsonna lett belőle!
Lehet még díszítésnek kókuszreszeléket, vagy finomra vágott mandulát használni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése