2010. december 18., szombat

Rugelach

Ezt a receptet Fűszeres Eszternél találtam, de a kivitelezést már máshonnan lestem, mert én szeletelhető süteményt szerettem volna. Egészen pontosan: elsőre megpróbáltam, amit Eszter írt, de a töltelék mennyisége miatt nekem egész egyszerűen nem sikerült feltekerni a leírás szerint. Így utána néztem máshol is és láttam, hogy beigli-szerűen is szokták tekerni. Remek! Az nekem is menni fog, gondoltam, és lám!

Lássuk, hogy is készül...
Össze kell gyúrni
- 200 g krémsajtot (pl. Philadelphia)
- 200 g vajat
- 100 g cukrot
- 250 g lisztet
- egy pici sót
és egy éjszakát pihentetni hűtőben.

Másnap szépen ki kell nyújtani. Itt jön az első bökkenő, mert a tészta igen ragadós. Döbbenetes mennyiségű liszt alászórása a megoldás, illetve én most sütőpapírt is bevetettem, hogy tekerni tudjam - tanulva az első esetből, ahol a rengeteg liszt ellenére is letapadt.
Nyújtás után jöhet a töltelék. Én most 3 kisebb rudat készítettem, tehát a kinyújtott tésztát először elvágtam. Aztán megkentem 8 evőkanálnyi házi szeder-málna lekvárral (semmi cukor, csak a finom savanyú íz), majd jöhettek a következő, korábban felaprított szóratok:
- 100 g füge
- 50 g mazsola (na jó, ez mehet egyben)
- 100 g mandula
- 80 g csokoládé
- 1 kk fahéj

Ezeket szép egyenletesen elosztottam a tészta darabokon, majd feltekertem. Több készítési módot is láttam, ezért egyel kipróbáltam, hogy sütés előtt bevágom. Tetejére fahéjat szórtam és 180 fokos sütőben, alsó-felsőn, 25 percig sütöttem.

Mikor kész lett, kiderült, hogy szépen vágható akkor is, ha nem készítettem elő, így már tudom, hogy a sütés előtti bevagdosás elmaradhat.

2 megjegyzés: