2010. április 21., szerda

Padlizsán curry


Nem tagadom, padlizsán függő vagyok. Már szépen nőnek a palántáink a balkonládában. (Idén úgy tűnik több lesz, mint tavaly volt, tehát ha minden jól megy, lesz zakuszkánk is.) Még csöppet melegszik az idő, erősödnek a kicsikék, és nemsokára kiengedhetem őket a szabadba. Addig is rá vagyok utalva a zöldségesek pénztárcát kizsigerelő portékájára...

Egy késhegynyi kurkumát kevertem össze egy kávéskanálnyi sóval, és ezzel dörzsöltem be a keresztben csíkokra vágott két padlizsánt. (Először kb 2 centis karikákat vágtam, amit később ugyancsak 2 centis csíkokra szabdaltam.) Minimális olajon pirítottam meg.
Egy közepes fej vöröshagymát apróra vágtam és kevés olajon üvegesre pirítottam. Került hozzá egy zellerlevél felaprítva, 2 chili, ugyancsak aprítva, egy rúd fahéj egészben, 3 gerezd fokhagyma préselve, 3 szem szegfűszeg és fél teáskanál mustármag őrölve. Locsoltam rá egy evőkanál borecetet és még 2 teáskanál nádcukorral is megkínáltam. Ekkor már az egész konyhában nagyon kellemes illat volt.
Felöntöttem 1,5 deci tejjel és lassú tűzön kavargattam. Mikor elkezdett besűrűsödni, akkor adtam hozzá egy teáskanál curry-t és a padlizsán csíkokat. Még pár percig kevergettem, hogy megszokják egymást, és már repült is a tányérra.

Persze elképzelhető lenne más zöldséggel is, de ez a fahéjas-szegfűszeges alap leginkább a padlizsánnal passzol. Imádják egymást!
Főételként is megállja a helyét, de még jobb, ha amolyan indiai lakoma részeként tálaljuk, több különböző fogással. Mondjuk purival, valamilyen daallal, rizzsel és raitával együtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése