2012. március 16., péntek

Pasztinákkrémleves sárgarépa chipsszel

Tagjai vagyunk egy zöldközösségnek. Minden héten kapunk egy kosár bio zöldséget havi átalánydíj ellenében. Ennek következtében rendszeresen vendégeskedik nálunk pasztinák, amit azelőtt sose vettünk - nem is láttunk nagyon...
Ez a remek gyökér külsőre igen hasonlít a petrezselyem gyökerére, azzal a különbséggel, hogy ahol a levelek erednek, ott a pasztinák befordul, míg a petrus kidudorodik. A pasztinák igen jó ízű, édeskés. És ha ez nem volna elég, roppant egészséges is. Kitűnő vízhajtó, ezért húgyúti bajok esetén, vagy vesehomoknál remek természetes segítség. Görcsoldó, valamint kalcium és foszfortartalma jó hatással van a csontok anyagcseréjére.
Nos, ebből készült most egy leves, a következőképpen:
Egy szép fej hagymát megpucoltam, daraboltam és bő olivaolajon fonnyasztani kezdtem. Utána dobtam egy nagyobb gerezd fokhagymát is, darabolva. Amíg ezek puhultak, megpucoltam két közepes példányt (35-40dkg) a pasztinákból, szintén daraboltam és a hagymák tetejére szórtam. Sóztam és felöntöttem 1/2 liter vízzel. Fedő alatt puhára pároltam, a végén beledobtam egy sómentes leveskockát is, de ez szerintem elhagyható - nálam is csak egy apró megingás miatt került bele. :)
Amikor elég puhának találtam, botmixerrel pépesítettem, és 100ml tejszínnel felengedtem. (Nem főzőtejszínt használunk, hanem habtejszínt, mert nekem a zsírtartalma is fontos.) Egyet rottyant, majd friss petrezselyemmel és snidlinggel szórtam meg, és levettem a tűzről.
A sárgarépa chipshez egy répát megpucoltam, vékonyan felkarikáztam és bő olajon megsütöttem. Tálaláskor a tányérokba szórtam, majd a levest rászedtem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése