2010. július 18., vasárnap

Azuki bab curry

Kultúrák találkozása a fazékban.
A 2 deci saját termesztésű azuki babot már tegnap este beáztattam. Ma háromszoros, enyhén sós vízben tíz perc alatt megfőtt a kuktában. Csak mert már az is beérett, vágtam hozzá két szál sárgarépát.

Az azuki ugyan eredetileg japán bab fajta, de jobban szeretjük, mint a vese babot és jobbak az élettani hatásai. A japán makrobiotika szerint az azuki a leginkább kiegyensúlyozott energiával rendelkező hüvelyes, kicsinysége és sötét színe végett.

Közben elkészítettem a fűszeralapot a curryhez: kb. 2 cm gyömbér felaprítva, 1 tk köménymag, néhány babérlevél, 2 gerezd fokhagyma lepréselve, 2 tk őrölt koriander és 5 szem szegfűszeg mozsárban összezúzva.
A fűszereket kis olajon lepirítottam, majd hozzáadtam egy nagyobb fej hagymát felaprítva és együtt pirultak tovább. Öntöttem még rá kb 1,5-2 dl paradicsompürét, kicsit rotyogtattam, majd hozzáadtam a megfőtt babot és még 1 deci tejszínt. Nagyjából 10 perc alatt összefőtt.

Rizzsel tálaltam, amit egy hüvely kardamonnal, 4 szem szegfűszeggel és 5-6 szem zöld borssal főztem ki.

7 megjegyzés:

  1. Sziasztok!

    Nem tudom, olvastátok-e Whise Lady felhívását. Az oldala legalján találjátok, a ZABA-ról, a zalai gasztroblogerrek összegyűjtéséről.

    http://www.wiselady.hu/

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép képeket csináltok! A főzetek is biztos finomak. :)

    VálaszTörlés
  3. Zsubi, hajrá! Tessék kipróbálni!! Rakhatsz bele húst is, ha Matykónak csak úgy jó... :)=

    VálaszTörlés
  4. isteni, köszi a receptet! :)

    VálaszTörlés