2010. július 3., szombat

Pasta Siciliana

Ezt a receptet egy régi olasz szakácskönyvben találtam, anyukám hagyatékában. Illetve mondhatnám, hogy Borka találta, mert hozott három régi könyvet a polcról, és az egyik ez volt.
Gondoltam: ezek a sziciliaiak biztos tudják, hogy kell túlélni egy nyarat, együk azt, amit ők!
Az eredmény egy jó ízű és könnyen elkészíthető tésztás étek.
Legközelebb kínálni fogok hozzá citromgerezdeket is, mert szerintem egy kis savanykásság még jobban megdobná az ízét...

Hozzávalók 4 személyre:

300 g tészta
(spagetti, makaróni, esetleg az a rövid szárú hajlított makaróni - fogalmam sincs mi a becsületes neve...)
200 g tonhal (mélyhűtött-kiolvasztott vagy konzerv)
10-10 szem fekete és zöld olajbogyó
1 csokornyi friss petrezselyem
50 g mandula felezve
2 gerezd fokhagyma
1 közepes fej lilahagyma
3 evőkanál olivaolaj
300 g paradicsompüré
só, őrölt fűszerpaprika (lehet erős!) - ízlés szerint


Így készül:

Villával összetörtem 200 g tonhalat, a petrezselymet leszedtem, lemostam, finomra vágtam. Lilahagymát kihúztam a földből, és a fokesszel együtt előkészítettem, olajbogyókat összevagdostam. A mandulát a serpenyőben szárazon megpirítottam, majd félretettem. Helyére ment az olaj és az apróra vágott lilahagyma. Amikor már szépen pirult hozzátettem a tonhalat, préselt fokhagymát és a petrezselymet. Néhány percig kevergettem, aztán felöntöttem a paradicsommal. (Most darabolt konzervet használtam, de szezonban gátlástalanul frisset tennék bele, ördög vigye a pürét!) Ezen a ponton került bele só és piros paprika. 20 percet hagytam lassú tűzön rotyogni, aztán beletettem az olajbogyókat. Újabb öt perc múlva összekevertem a közben kifőzött tésztával és a mandulával. 40 percig készült és sokkal hamarabb elfogyott... :)
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése