2010. július 30., péntek

Töltött tök - péntek módra

Péntek van, a zab napja. Nekem pedig volt egy kis tököcském a hűtőben, ami nem várhatott tovább a sütőre... Így hát a felállás adott volt, már csak az ízesítés a kérdés.
Kaptunk a német szomszédoktól két édesköményt - valami itteni haverjuk termesztette, nekik adta, de ők csak gyorskaját esznek, így ránk sózták. (Én persze örültem! :) ) Gondoltam, azt is beleteszem...
Így hát nekiálltam: egy nagy fej lilahagymát felvagdostam (nem apróra), és kevés szőlőmagolajon, lassú tűzön elkezdtem fonnyasztani. Megsóztam picit, hogy eresszen levet - ilyenkor finom puha lesz, és édes. Három szárított paradicsomot apróra vágtam, a két édesköményt is felkockáztam, a zöld levélkéket félretettem. Amikor jónak láttam a hagymát, rádobtam 3 evőkanál napraforgómagot, a paradicsomot és az édesköményt. (A hagyma sózásával már csak a szárított paradicsom miatt is vigyázni kell!) Ezeket már picit nagyobb lángon pirítottam össze. Közben előkészítettem a tököt: megmostam, feleztem, kivájtam a magos részét, aztán besóztam a töltelék helyét. A töltelék közben szépen megpirult, ráborítottam 1,5 dl zabtöretet és 2,5 dl vizet. Fedő alatt lassú tűzön tartottam, amíg a zab fel nem vette a vizet. Vigyázat, a zab könnyen leragad!
Ezután a tökökbe töltöttem, és lefedett tepsiben 180 fokon fél órát sütüttem. Ezután tettem rá pici tejfölt és még kapott 10 percet, 250 fokon de már csak felső sütésen.
(Megjegyzem, eleinte vaciláltam valamiféle zöldfűszerezésen, de végül elvetettem, és megérte! Így tehát semmi plusz fűszer nem került bele.)
Tálalás előtt rászórtam még az édeskömény zöldjét, és mehetett az éhes szájak elé!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése