2010. március 6., szombat

Süti, süti, süti...

Ha valaki az utóbbi pár bejegyzésből arra következtetne, hogy mi mostanában csak süteményeket eszünk, az téved... :) El kell ismernem, ahogy belefáradtam a télbe, egyre jobban kívánok valami kis finomságot, de azért tényleg nem csak édességeket készítünk!
De hogy ezt a remek ívet meg ne törjem, közzé teszem most sógornőm fincsi kis almás kekszét - amit ma aszalt szilvával készítettem el, alma helyett.

Hozzávalók:
200 g finom liszt
100g zabpehelyliszt
1 csomag sütőpor - vagy annak megfelelő szódabikarbóna
1 tojás
80 g vaj olvasztva
SOK fahéj
kevesebb gyömbér
2 kardamom magjai
2 csipet ánizs
4-5 szegfűszeg
1-2 szegfűbors
csipet só
citromhéj
3 evőkanál méz

Töltelék: 1 nagy alma, pici kockákra vágva

Az egész fűszereket mozsárban összetörtem, és a többi hozzávalóval összevegyítve a tésztát alaposan kidolgoztam. Diónyi mennyiséget kivettem, a kezemben szétlapítottam, és az apróra vágott almából belehelyeztem, amennyit csak bírtam. Ráhajtogattam, nyomkodtam a tésztát, amíg mindenhol beborította. Alsó-felső sütésen sütöttem, 200 fokon, szép aranybarnára (kb. 10 perc).
...és mint említettem, most aszalt szilvával készült. Íme:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése